În fiecare an, elevii de gimnaziu și liceu creează proiecte interactive folosind limbajul de programare Java în cadrul competiției Învață să programezi cu Alice. Mulți descoperă pentru prima oară cât de multe pot să creeze folosind programarea și chiar își propun să urmeze un drum în domeniul IT. Citește acest articol și descoperă care sunt proiectele câștigătoare din 2021.

Cine a participat la Învață să programezi cu Alice în  2021

Cu ajutorul profesorilor și cursurilor gratuite puse la dispoziție de către sponsorul Oracle Academy și de către Adfaber, anul acesta, elevii au transformat materiile preferate în jocuri video sau au creat ore interactive în care au prezentat informațiile învățate la școală. 

În cadrul ediției din 2021 a competiției Învață să programezi cu Alice s-au înscris elevi din clasele V-XII într-un număr foarte mare. Deschiderea față de programare și curiozitatea de a învăța lucruri noi este de apreciat. 

Profesorii au fost alături de elevi și le-au oferit îndrumarea necesară pentru a duce la bun sfârșit proiectele. Ulterior, creațiile echipelor au fost jurizate de către echipe de studenți, angajați în domeniul IT și profesori de informatică.

Juriul competiției a analizat cu atenție fiecare proiect înscris, a ținut cont de respectarea temei, de complexitatea proiectelor și de creativitate. În urma jurizării au fost desemnate câștigătoare 3 proiecte la categoria liceu și 3 proiecte la categoria gimnaziu, pe care le vom prezenta mai jos. Ediția de anul acesta vine și cu categoria mențiuni pentru proiectele care au atras atenția juriului pentru efort și creativitate.  

Mesaj din partea câștigătorilor Învață să programezi cu Alice 2021

Am avut onoarea să discutăm cu o parte din elevii câștigători în cadrul unui interviu. Au povestit cum a fost pentru ei această experiență și te invităm și pe tine să le urmărești povestea urmărești în videoul de mai jos.

Câștigătorii Învață să programezi cu Alice din 2021, categoria liceu

Competiția de anul acest a numărat numeroși participanți cu experiență, care încântă an de an juriul, dar și elevi care au descoperit acum această oportunitate și au transformat timpul pe care îl petrec în casă, la calculator, într-o experiență de învățare. 

Locul III la competiția Învață să programezi cu Alice 2021, categoria liceu

Echipa HPB, cu proiectul Învățatul interactiv este mult mai distractiv se clasează pe locul 3! Proiectul este realizat de Grăjdan Mihaela și Bânțu Anisia, de la Colegiul Tehnic Dimitrie Ghika din Comănești, sub coordonarea prof. Sălaru Antonia.

Locul II la competiția Învață să programezi cu Alice 2021, categoria liceu

Echipa Zoologilor, cu proiectul Curiozități despre lumea necuvantatoarelor se clasează pe locul 2! Proiectul este realizat de Arinton Raluca-Ioana și Dumitrașcu Elena-Denisa, de la Colegiul Național de Informatică Matei Basarab din Rm. Vâlcea, sub coordonarea prof. Ochia Florin.

Locul I la competiția Învață să programezi cu Alice 2021, categoria liceu

Echipa Echipa Road to Knowledge, cu proiectul Drumuri și Poduri se clasează pe locul 1! Proiectul este realizat de Ion Daniel și Niță Eduard-Eugen, de la Colegiul Național Grigore Moisil din Urziceni, sub coordonarea prof. Bardac Sorin.

Mențiuni Învață să programezi cu Alice, categoria liceu

Echipa Yomanic, cu proiectul Skelly’s quest a atras atenția juriului și se clasează la mențiune. Proiectul este realizat de Ionescu Iustina și Stanciu Ioana, de la Colegiul Național Grigore Moisil din București, sub coordonarea prof. Garabet Mihaela.

Echipa Echipa Run4Fun, cu proiectul Introduction à l’étude de la langue française a atras atenția juriului și se clasează la mențiune. Proiectul este realizat de Tița Elena Gabriela și Popa Denis Gheorghe, de la Colegiul Național de Informatică Matei Basarab, Rm. Vâlcea, Vâlcea, sub coordonarea prof. Ochia Florin.

Echipa Azami, cu proiectul Chimia prin ochii micului chimist a atras atenția juriului și se clasează la mențiune. Proiectul este realizat de Azamfirei Andrei și Călin Andreea, de la Colegiul Național Mihail Kogălniceanu din Galați, sub coordonarea prof. Mariana Ganea.

Câștigătorii Învață să programezi cu Alice din 2021, categoria gimnaziu

Să participi la o competiție de programare încă din gimnaziu, poate să sune intimidant pentru mulți. Participanții din acest an însă au avut curaj să încerce și chiar au impresionat juriul cu elemente complexe de programare pentru vârsta lor.

Locul III la competiția Învață să programezi cu Alice 2021, categoria gimnaziu

Echipa 2V, cu proiectul Cine știe răspunsul corect? se clasează pe locul 3! Proiectul este realizat de Bugariu Victor și Dogaru Vlad, de la Liceul Teoretic Grigore Moisil din Timișoara, sub coordonarea prof. Ivascu-Ilici Silca.

Locul II la competiția Învață să programezi cu Alice 2021, categoria gimnaziu

Echipa MATH TEAM, cu proiectul Templul matematicii se clasează pe locul 2! Proiectul este realizat de Cracan Maria Sabina și Tudorache Alexandru, de la Scoala Gimnaziala Nr.1 Roata de Jos din Giurgiu, sub coordonarea prof. Stemate Ana Maria.

Locul I la competiția Învață să programezi cu Alice 2021, categoria gimnaziu

Echipa VIITORII INOVATORI, cu proiectul Școala ca un joc interactiv se clasează pe locul 1! Proiectul este realizat de Cătălin-Ionel Țuțu și Tudor Lambru, de la Școala Miron Costin Bacău din Bacău, sun coordonarea prof. Neculcea Gabriela. 

Mențiuni Învață să programezi cu Alice, categoria gimnaziu

Echipa Bucătarii Pricepuți, cu proiectul Chimie în Bucătărie, a atras atenția juriului și se clasează la mențiune. Proiectul este realizat de Muresan Raul Andrei și Moldovan Alexandru Bogdan, de la Școala Gimnazială Ștefan cel Mare din Bistrita, sub coordonarea prof. Sular Eugenia.

Echipa Bufnițele, cu proiectul Școala semizeilor, a atras atenția juriului și se clasează la mențiune. Proiectul este realizat de Stratan Iulia-Maria și Mustea Teodora-Maria, de la Liceul Teoretic Grigore Moisil din Timișoara, sub coordonarea prof. Ivascu-Ilici Silca.

Echipa The little teachers, cu proiectul Fracții dulci, a atras atenția juriului și se clasează la mențiune. Proiectul este realizat de Amza Karina Georgiana și Chirila Antonia Elia, de la Școala Gimnazială Nr.  29 Mihai Viteazul din Constanța, sub coordonarea prof. Negrila Mariana.

Ne vedem anul viitor

Felicităm toți participanții! Chiar dacă anul acesta nu vă regăsiți printre câștigători, este important să știți că efortul vostru reprezintă un pas important într-un domeniu aflat la mare căutare. Tot ce ați descoperit acum sunt abilități care vă vor sta alături în această lume digitalizată în care trăim. 

Vă așteptăm cu drag și la ediția de anul viitor!